Skip to main content

Toegankelijkheidsverklaring

HelloFresh Benelux B.V.,(hierna: “HelloFresh”), verbindt zich ertoe haar website en de mobiele applicatie (hierna: de ‘’applicatie”) toegankelijk te maken in overeenstemming met de internationale Web Content Accessibility Guidelines (WCAG), versie 2.2 AA.

Deze toegankelijkheidsverklaring is van toepassing op: Website: https://www.hellofresh.nl/ Applicatie: https://apps.apple.com/nl/app/hellofresh-koken-eten-klaar/id970107419?ppid=0ab3a21d-791e-4845-94da-88a916e6feeb Apple Store link: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.hellofresh.androidapp

1. Algemene beschrijving van onze diensten

HelloFresh verkoopt en levert wekelijkse maaltijdboxen op basis van een flexibel lidmaatschap. In aanvulling daarop kan je elke week bij je lidmaatschap verschillende (aanvullende) (vers) producten bestellen (hierna: ‘producten’). HelloFresh biedt gebruikers van de website en de applicatie toegang tot het bestellen van deze producten en aanverwante diensten in digitale vorm. Het plaatsen van bestellingen en het beheer van het klantaccount zijn bedoeld voor consumenten die in Nederland wonen.

Deze website en de applicatie zijn bedoeld om het gebruik van deze diensten mogelijk te maken, ongeacht fysieke of technische beperkingen. Deze website en applicatie zijn toegankelijk via gangbare internetbrowsers zonder dat daarvoor extra hulpmiddelen nodig zijn.

2. Beschrijving van de uitvoering van onze diensten

De essentiële functies van onze diensten omvatten:

  • Het presenteren, selecteren en bestellen van producten;
  • Het beheren van het klantaccount;
  • Klantenservice via instant messaging (live chat) of e-mail.

Voor het bestellen van producten via deze website en de applicatie en voor het beheer van je klantaccount is voorafgaande registratie vereist. De navigatie is gebaseerd op een gestandaardiseerd menu. Alle essentiële informatie (bijvoorbeeld: naam/beschrijving van de producten, prijzen en contactgegevens) wordt ook in tekstvorm weergegeven.

3. Voldoen aan toegankelijkheidseisen

De volgende maatregelen zijn genomen om aan de toegankelijkheidseisen te voldoen:

  • Beschikbaarheid van tekstuele alternatieven voor bepaalde niet-tekstuele inhoud;
  • Gebruik van duidelijke titels waarmee de inhoud en/of het doel van de pagina’s duidelijk wordt geïdentificeerd;
  • Herstructurering van de website om de leesbaarheid en toegankelijkheid te verbeteren, met name voor gebruikers van compatibele schermlezers;
  • Optimalisatie van de contrastverhouding tussen pagina-elementen voor een betere leesbaarheid;
  • Compatibiliteit met volledige navigatie via het toetsenbord;
  • Verbetering van de formuliervelden, met gemakkelijk herkenbare labels om het invoeren van informatie door gebruikers te vergemakkelijken.

4. Markttoezicht Autoriteit

De volgende autoriteit is verantwoordelijk voor het toezicht op de naleving van de toegankelijkheidseisen: Autoriteit Consument & Markt.

5. Contact voor toegankelijkheid

Als je vragen of opmerkingen hebt over de toegankelijkheid van onze website en/of applicatie, kun je contact opnemen met: accessibility@hellofresh.com. Wij zullen jouw verzoek in behandeling nemen en zo snel mogelijk contact met je opnemen. Ook kun je rechtstreeks contact opnemen met de Autoriteit Consument & Markt:
Muzenstraat 41

2511 WB Den Haag

Postbus 16326

2500 BH Den Haag