FAQ

HelloFresh-lidmaatschap

Niet goed, geld terug
Voor de HelloFresh maaltijden geldt een niet goed, geld terug-garantie. Als je om wat voor reden dan ook niet tevreden bent met een maaltijd, neem dan binnen vijf (5) dagen na levering contact op met onze klantenservice Wij zorgen dan voor een vervangende maaltijd of betalen je het aankoopbedrag voor die maaltijd terug – net wat jij het liefste wilt.
Hoe kan ik inloggen in mijn HelloFresh-account?
Op de website onder "inloggen/registreren" kun je inloggen, met je eigen e-mailadres en wachtwoord dat je hebt aangemaakt tijdens het inschrijven of via e-mail van ons ontvangen hebt. Mocht je problemen hebben met inloggen, neem dan contact op met onze klantenservice via 020-7602014 of " klantenservice@hellofresh.nl ".
Wat betekent een ‘lidmaatschap’ bij HelloFresh?
Een flexibel lidmaatschap betekent dat je op wekelijkse basis een HelloFresh Box van ons ontvangt. Jouw HelloFresh-lidmaatschap is flexibel. Het lidmaatschap kan gepauzeerd worden, via jouw HelloFresh-account of via onze klantenservice. Het pauzeren, opzeggen en wijzigen van de HelloFresh Box kan tot uiterlijk de woensdag middernacht voor levering van de volgende box gedaan te worden. Op donderdag bestellen wij namelijk alle producten voor de boxen die de zaterdag tot woensdag erna bezorgd worden. Zo bestellen we precies wat we nodig hebben en is er geen voedselverspilling.
Als ik eenmalig een Proefbox heb besteld, ben ik dan meteen lid?
Nee, in dat geval heb je geen lidmaatschap bij HelloFresh en ontvang je dus eenmalig de box. Wij hebben geen proefabonnementen van meerdere weken. Je kunt kiezen uit een lidmaatschap of een eenmalige Proefbox. De Proefbox kun je hier bestellen.
Hoe kan ik mijn lidmaatschap voor een bepaalde tijd pauzeren?
Je kunt je lidmaatschap tot twee maanden vooruit pauzeren. Wel zo handig als je bijvoorbeeld op vakantie gaat of als het je even niet uitkomt. Je kunt dit aan ons doorgeven via jouw HelloFresh-account. Het pauzeren, opzeggen en wijzigen van de HelloFresh Box kan tot uiterlijk de woensdag middernacht voor levering van de volgende box gedaan te worden. Op donderdag bestellen wij namelijk alle producten voor de boxen die de zaterdag tot woensdag erna bezorgd worden.
Hoe kan ik mijn lidmaatschap opzeggen?
Het opzeggen van je account doe je via de onderstaande stappen te volgen. Login in je account en volg de onderstaande stappen:
  • 1. Ga naar “Accountinformatie” in het menu links
  • 2. Selecteer bovenaan de box waarvan je het lidmaatschap wilt opzeggen
  • 3. Klik rechtsonder op "Dit lidmaatschap opzeggen"
  • 4. Volg de stappen om het lidmaatschap op te zeggen
  • 5. Je ontvangt vervolgens per e-mail een bevestiging
Op deze pagina vind je meer informatie over hoe je account werkt.
Het direct opzeggen van je box kan uiterlijk tot de woensdag middernacht voor levering van de volgende box gedaan worden. Op donderdag bestellen wij namelijk alle producten voor de boxen die de zaterdag tot woensdag erna bezorgd worden. Zeg je het lidmaatschap op je box op donderdag op en heb je de eerstvolgende box, dan is de box al besteld en wordt deze nog wel bezorgd.
Hoe kan ik mijn lidmaatschap weer activeren?
Je kunt je lidmaatschap weer activeren via jouw HelloFresh-account. Onder de menuknop ‘jouw leveringen’ kun je je box weer activeren. Boven in het scherm zie je de verschillende lidmaatschappen, selecteer hier de box die je weer wilt activeren. Je kunt ons ook altijd e-mailen (klantenservice@hellofresh.nl) of bellen op 020-7602014. Houd er rekening mee dat wij wijzigingen voor de volgende box uiterlijk de woensdagavond voor levering van de volgende box nog mee kunnen nemen.
Tijdens het registreren/betalen ging er iets fout. Wat moet ik nu doen?
Wij helpen je graag persoonlijk verder! Stuur een e-mail naar klantenservice@hellofresh.nl of bel onze klantenservice op 020-7602014.
Kan ik zelf zien wat voor box ik heb besteld?
Als je inlogt in je HelloFresh-account kun je onder de menu-optie ‘jouw leveringen’ zien wat je hebt besteld en kun je wijzigingen doorvoeren. Op deze pagina vind je meer informatie over hoe je account werkt.
Tot wanneer kan ik een bestelling wijzigen, opzeggen en pauzeren?
Je kunt wijzigingen doorgeven via jouw HelloFresh-account. Het pauzeren, opzeggen en wijzigen van de HelloFresh Box kan tot uiterlijk de woensdag middernacht voor levering van de volgende box gedaan te worden. Op donderdag bestellen wij namelijk alle producten voor de boxen die de zaterdag tot woensdag erna bezorgd worden. Zeg je het lidmaatschap op je box op donderdag op en heb je de eerstvolgende box niet gepauzeerd, dan is de box al besteld en wordt deze nog wel bezorgd.
Heb jij net een lidmaatschap afgesloten en wil je iets wijzigen aan je eerste bestelling? Dan kun je dit niet via je account aanpassen en kun je het beste contact opnemen met onze klantenservice. Als je bijvoorbeeld de bezorgdatum, het aantal personen of het bezorgadres wilt wijzigen van je eerste HelloFresh Box, bel je onze klantenservice 020-7602014 of mail je naar klantenservice@hellofresh.nl.
Ik heb een kortingscode of cadeaukaart gekregen. Hoe kan ik gebruik maken van de korting?
Heb jij al een lidmaatschap bij HelloFresh? Dan kun je helaas geen gebruik meer maken van kortingsacties.
Als je nog geen lid bent bij HelloFresh en je hebt een kortingscode of cadeaukaart, dan kun je deze invullen tijdens het bestelproces.De kortingscode kan eenmalig, per huishouden, worden gebruikt. Het kortingsbedrag is niet inwisselbaar voor contanten en deze actie is niet te combineren met andere aanbiedingen. Opzeggen en pauzeren van het abonnement kan via het online account. Als je een abonnement met ons afsluit, heb je 14 dagen bedenktijd om het abonnement te herroepen. Deze bedenktijd gaat lopen vanaf ontvangst van de 1e HelloFresh Box. Binnen de termijn van 14 dagen kun je op elk moment herroepen. Let wel, als je er zeker van wilt zijn dat je direct geen HelloFresh Box meer ontvangt, zorg dan dat je 48 uur vóór donderdag herroept. HelloFresh bestelt de HelloFresh Boxen namelijk altijd op donderdag. Doe je dat niet, dan is de HelloFresh Box al besteld en ontvang je deze nog eenmalig en betaal je daar ook voor. De herroeping zal dan onmiddellijk daarna in werking treden.
Kan ik meerdere malen een Proefbox bestellen?
Dat kan, maar het is dan gemakkelijker om een lidmaatschap te nemen. De box activeren en pauzeren kan wanneer je maar wilt, denk er hierbij wel aan dat je uiterlijk de woensdag voor de levering een pauzering of activatie doorgeeft aan onze klantenservice of in je HelloFresh-account op de website.

HelloFresh Boxen

Zijn alle ingrediënten biologisch?
De producten in onze box hebben niet altijd een biologisch keurmerk. We selecteren producten op basis van kwaliteit: ze moeten vers en lekker zijn. Het moet duidelijk zijn waar de producten vandaan komen en hoe ze zijn geproduceerd. Deze criteria vinden wij belangrijker dan een keurmerk en dit betekent dat niet al onze producten een biologisch keurmerk hebben. Kijk voor meer informatie over onze selectiecriteria en de producten onder het kopje filosofie.
Waarom is de HelloFresh Box gezond?
Wij stellen de HelloFresh Box en de recepten samen met het idee dat een gevarieerd voedingspatroon met verse producten gezond voor je is. Wij baseren dit op de Richtlijnen goede voeding 2015 van de Gezondheidsraad. Onze diëtiste zorgt er elke week voor dat alle recepten voldoende voedingsstoffen bevatten. Wekelijks kun je in onze nieuwsbrief en op het blog meer lezen over de gezonde ingrediënten uit de box.
Wordt er rekening gehouden met speciale diëten, intoleranties of allergieën?
Producten waar jij persoonlijk niet tegen kunt of die je niet lekker vindt, kunnen wij helaas niet uit de box laten. We kunnen je wel tips geven over welk vervangend product je in de plaats kunt aanschaffen en gebruiken. Neem in dat geval contact op met de klantenservice. Je kunt van tevoren zien wat er in de HelloFresh Box zit. Zit er iets in wat je niet lust of niet mag, dan kun je dat gerecht ook eenvoudig wisselen voor een ander gerecht van die week. Je kunt namelijk wekelijks kiezen uit 10 verschillende gerechten via je persoonlijke account. Hier lees je er meer over.
Wij geven van elk recept aan of de producten die erin verwerkt worden allergenen bevatten. Deze informatie kun je vinden in het receptenboekje en in het overzicht van recepten die in de komende box zitten. Meer informatie over allergenen vind je hier.
Blijven de producten een week lang houdbaar?
Alle producten worden vers ingepakt en blijven gekoeld totdat jij de box bij je thuis ontvangt. Wij zijn niet zo gek op E-nummers en conserveringsmiddelen. Hierdoor zijn sommige producten, zoals vlees en vis, beperkt houdbaar. Wij raden je dan ook aan om de volgorde van de gerechten aan te houden die aangegeven staat op de voorkant van het receptenboekje. Zo eet je de producten die het langst houdbaar zijn aan het einde van de week.
Heb jij een product van ons ontvangen dat niet zo vers meer is? Wij horen dit heel graag. Wij koppelen dit terug naar de leverancier en proberen zo om het te voorkomen voor in de toekomst.
Welke producten zijn handig om in huis te hebben?
De volgende ingrediënten komen in kleine hoeveelheden van pas bij het bereiden van de HelloFresh-maaltijden, maar worden niet door ons geleverd: peper, zout, (extra vierge) olijfolie, zonnebloemolie, balsamicoazijn (zwart en wit), roomboter, bloem, suiker, mosterd, ketjap, sambal, bouillonblokjes en melk.
Kan ik de recepten in het Engels ontvangen?
Dat kan! Via onze nieuwsbrief kun je heel gemakkelijk de Engelse recepten downloaden. Onderaan de nieuwsbrief waarin informatie staat over de bezorging en de producten van die week, staat een link naar de Engelse recepten van die week.
Kan ik maaltijden zelf kiezen?
Zeker! Je kunt wekelijks kiezen uit 10 verschillende gerechten. Hoe dit precies werkt, lees je hier.
Is er ook een box met vegetarische maaltijden?
De Veggiebox bevat 3 maaltijden zonder vis en vlees. In de maaltijden zijn wel dierlijke producten verwerkt, zoals eieren, kaas en bijvoorbeeld yoghurt. De kaas in de Veggiebox kan ook dierlijk stremsel bevatten.
Ik wil graag een Ontbijtbox, Fruitbox of Wijnbox bestellen. Hoe doe ik dit?
Deze bestel je via de website. Je kunt alleen een Ontbijtbox, Wijnbox of Fruitbox bestellen, als je ook een maaltijdbox hebt bij HelloFresh. Ben jij al klant bij HelloFresh, dan bestel je eenvoudig de Ontbijtbox, Fruitbox en Wijnbox via de website. Log hiervoor eerst in op je HelloFresh-account. Als je bent ingelogd verschijnen de Wijnbox, Fruitbox en Ontbijtbox op de bestelpagina.
Is de doos waarin de producten worden geleverd recyclebaar?
Ja, je kunt de doos schoon en opgevouwen meegeven aan de koerier die de nieuwe HelloFresh Box komt brengen. Wij zorgen er dan voor dat het materiaal weer gebruikt kan worden als grondstof voor papier en karton. Je kunt de doos ook bij het oud papier zetten.

Bezorging

Waar bezorgt HelloFresh?
HelloFresh bezorgt in heel Nederland. Ook op de Waddeneilanden.
Wanneer bezorgt HelloFresh?
In de provincies Utrecht, Noord-Holland (behalve de kop) en Zuid-Holland (tot aan de grens Hellevoetsluis) kun je kiezen of je de HelloFresh Box op zaterdag tussen 8.00 en 14.00 uur, zondag tussen 11.30 en 21.00 uur bezorgd wilt krijgen, op maandagavond tussen 16:30 en 22:30 uur, op dinsdag tussen 16.30 en 22.30 of op woensdag tussen 15:00 en 22:30 uur. In de rest van Nederland kun je kiezen of je de HelloFresh Box op zaterdag tussen 8.00 en 14.00 uur, zondag tussen 11.30 en 21.00 uur, dinsdag tussen 17.00 en 22.30 uur of op woensdag tussen 15.00 en 22.30 bezorgd wilt krijgen.
Op de meeste Waddeneilanden leveren we op zondag tussen 9.30 en 17.00 uur. Alleen op Terschelling en Vlieland leveren we niet op zondag, maar op dinsdag tussen 9.00 en 17.00 uur.
Kan ik aangeven hoe laat ik mijn box wil ontvangen?
Als je je inschrijft bij HelloFresh kun je aangeven wanneer jij jouw box wil ontvangen. We werken met voorkeurstijden in vensters van drie uur. Wij laten jou, een dag voordat de box bezorgd wordt, via een sms'je weten wanneer we precies langskomen. Je kunt je voorkeurstijd altijd aanpassen in je online account.
Uit welke voorkeurstijden voor de bezorging van mijn HelloFresh Box kan ik kiezen?
Op zaterdag leveren we in de volgende tijdsvakken: van 8.00 tot 11.00 uur, van 9.00 tot 12.00 uur, van 10.00 tot 13.00 uur en van 11.00 tot 14.00 uur. Voor de levering van zondag kun je kiezen uit een van de volgende tijden: tussen 11.30 en 14.30 uur, tussen 13.00 en 16.00 uur, tussen 14.30 en 17.30 uur, tussen 16.00 en 19.00 uur en tussen 17.30 en 21.00 uur. Op maandag en dinsdag kun je kiezen uit de volgende tijden: tussen 16.30 en 19.00 uur, tussen 18.00 en 20.30 uur en tussen 19.30 – 22.30 uur. Op woensdag kun je kiezen tussen 15.00 en 17.30 uur, 16.30 en 19.00 uur, 18.00 en 20.30 en tussen 19.30 - 22.30 uur.
Je kunt je voorkeurstijd altijd aanpassen in je online account.
Wat gebeurt er met mijn box als ik niet thuis ben?
Als je niet thuis bent als de koerier bij je voor de deur staat, bellen we bij je buren aan om te kijken of we de box aan hen kunnen overhandigen. De chauffeur laat je in dit geval middels een briefje in je brievenbus weten waar je box precies afgeleverd is. Zijn je buren ook niet thuis, dan nemen we de box weer mee. Wij bellen je vervolgens om samen te kijken wat de beste oplossing is.
In je online account kun je een bezorgopmerking plaatsen. Hier kun je aanwijzingen doorgeven voor de chauffeur. Denk bijvoorbeeld aan praktische zaken (“mijn bel doet het niet” of “derde deur van links”), maar ook kun je tips geven wat de chauffeur moet doen als je niet aanwezig bent (“graag bij nummer 4 afleveren” of “achter de garage, onder het afdakje”.
Kan ik mijn box op een ander adres laten bezorgen?
Je kunt je box op een ander adres laten bezorgen. Het is wel noodzakelijk dat dit op tijd (uiterlijk de woensdag voor de levering) bij ons bekend is. Je kunt dit doen via je eigen online account, of via onze klantenservice.
Track&Trace: hoe werkt het?
Op de dag van de bezorging krijg je een sms. Daarin staat een link met meer informatie over de verwachte aankomsttijd van jouw box. Een half uur voor de verwachte aankomsttijd ontvang je een sms (indien je 06-nummer bij ons bekend is) met daarin een tijdsblok van een kwartier. Deze tijd kán in de tussentijd wijzigen; al zal dit minimaal zijn. Zodra onze chauffeur ook daadwerkelijk naar jou toe navigeert, kun je met de link jouw box volgen tot je voordeur.
Track&Trace: is de sms-service gratis?
De sms die je ontvangt is gratis.
Track&Trace: kunnen jullie de aankomsttijd garanderen?
De tijd die we je sturen is de verwachte aankomsttijd. We doen ons uiterste best om die tijd zo nauwkeurig mogelijk aan te geven, maar natuurlijk kunnen zich altijd situaties voordoen die de aankomsttijd beïnvloeden. In dat geval stellen we je daarvan per sms op de hoogte.
Track&Trace: Ik heb geen mobiel nummer, kan ik nu geen gebruik maken van de sms-service?
Alleen als je een mobiel nummer hebt en deze bij ons bekend is, kun je gebruik maken van onze sms-service.

Flexibiliteit

Hoe kan ik van maaltijd wisselen?
In je persoonlijke account kun je bij 'Mijn Bezorgingen' onderaan de pagina op de balk 'Pas het menu aan' klikken. Je kunt daarna op de 10 verschillende recepten klikken waar jouw voorkeur naar uitgaat. Daarna klik je onderaan op de balk 'Opslaan'. Je kunt dit menu nog wijzigingen tot woensdag 23:59 uur. Wil je een week pauzeren dan klik je op 'Deze week overslaan' onderaan de pagina. Voor een overzicht van je bezorgingen kun je rechtsboven op het kalendersymbool klikken.
Waar vind ik de kalender?
De kalender vind je in 'Mijn bezorgingen' en dan rechtsboven aan de pagina. Wanneer je daar op klikt, vind je een overzicht van jouw bestellingen. Wil je deze veranderen dan kan dat bij 'Mijn bezorgingen' onderaan de pagina: 'Sla deze week over'.

Betalingen

Wat kost een HelloFresh Box?
De prijzen van de boxen kun je hier vinden en onder het kopje 'bestellen'.
Hoe kan ik betalen?
Je kunt betalen via automatische incasso, PayPal, iDeal of creditcard.
Wanneer vindt de betaling plaats?
Wanneer jij je eerste box hebt besteld, vindt de betaling direct plaats via de betalingsmethode die jij hebt aangegeven. De hierop volgende boxen worden in de week dat je de box hebt ontvangen via automatische incasso afgeschreven. Wanneer dit precies gebeurt, is afhankelijk van je bank en de betaalwijze die je gekozen hebt.
Hoe kan ik mijn betaalwijze of rekeningnummer/creditcardnummer wijzigen?
Dit kun je doen door in te loggen in je account en bij je lidmaatschap de betaalwijze aan te passen. Op deze pagina vind je meer informatie over hoe je account werkt en hoe je de betaalwijze aanpast. Je kunt ook via de klantenservice een wijziging doorgeven. Dit kan via het e-mailadres klantenservice@hellofresh.nl of je kunt ons bellen op het nummer 020-7602014.

Hello Kookhulp!

Hello Kookhulp!: wat is dat precies en hoe kan ik Hello Kookhulp! bereiken?
Hello Kookhulp! is de HelloFresh-WhatsApp service voor al je kookvragen. Tussen 16.00 en 21.00 uur staat ons culinaire team voor je klaar met oplossingen voor jouw kookvragen. Je kunt onze Hello Kookhulp! (tussen 16.00 en 21.00 uur) bereiken op +31 06 2727 3232.
Wat voor vragen kan ik stellen via Hello Kookhulp!?
Hello Kookhulp! is bedoeld voor vragen die je hebt tijdens het koken. Ons culinaire team beantwoordt je vragen binnen enkele minuten en helpt je zoeken naar een passende oplossing. Zo kun je ons bijvoorbeeld een berichtje sturen als je soep te zout is, wanneer je een ingrediënt mist maar toch graag een bepaald recept wilt maken of als je niet weet hoe het kan dat je cake aan de binnenkant nog niet gaar is.
Voor vragen over de bezorging van je box, het wijzigen van je lidmaatschap of andere vragen kun je terecht bij onze klantenservice via email, chat, telefoon, of sms.
Wat gebeurt er met mijn gegevens als ik een bericht stuur naar Hello Kookhulp!?
Als je ons een bericht stuurt via Hello Kookhulp! zien wij jouw WhatsApp-naam, foto en telefoonnummer. Jouw WhatsApp-status zien we niet. Een derde partij slaat de WhatsApp-gesprekken 24 uur lang onleesbaar op. Zij verwijderen deze gegevens na deze 24 uur.
Verder zijn de voorwaarden van toepassing waarmee je akkoord gaat bij het installeren van WhatsApp. Onze volledige algemene voorwaarden lees je hier.
Ik heb geen WhatsApp, maar wél een kookvraag. Wat moet ik doen?
Je kunt je vraag ook stellen via onze Facebookpagina. Hier geven wij ook antwoord op jouw vraag, alleen kan dat wel iets langer duren.
Ik heb geen WhatsApp, maar wil het wel. Hoe doe ik dat?
Heb je een Android-toestel? Ga dan naar de Play store, volg de aanwijzingen en download WhatsApp.
Heb je een iPhone? Ga dan naar de App store, volg de aanwijzingen en download WhatsApp.

Overig

Hoe bereik ik de klantenservice?
Door een e-mail te sturen naar klantenservice@hellofresh.nl of door te bellen naar 020-7602014. Je kunt ons ook via sociale media bereiken: Facebook, Instagram, Twitter.
Wij beantwoorden al je vragen. Ook horen we het graag als jij verbeterpunten, klachten of complimenten voor HelloFresh hebt!
Wanneer is de klantenservice bereikbaar?
Wij zijn zeven dagen per week telefonisch bereikbaar. Kijk hier voor de openingstijden en contactgegevens van de klantenservice.
Ik heb een klacht of opmerking, waar kan ik die achterlaten?
Wij beantwoorden graag al je vragen. Ook horen we het graag als jij verbeterpunten, klachten of complimenten voor HelloFresh hebt. Hier leren wij weer van. Wij proberen continu onze service te verbeteren.
Je kunt je klacht of opmerking sturen aan klantenservice@hellofresh.nl of bel ons op het telefoonnummer 020-7602014.
Hoe kan ik de app downloaden?
Je kunt onze app downloaden via de App-store en via de Google Play store. Lees hier meer over de app en waar je hem kunt downloaden.
Hoe schakel ik push-berichten voor de HelloFresh-app uit?
Het uitschakelen van push-berichten verloopt niet via de HelloFresh-app, maar via de instellingen van jouw mobiele telefoon. Bekijk hieronder het stappenplan hoe je push-berichten op jouw telefoon kunt uitschakelen.

Uitschakelen van push-berichten voor IOS

1. Ga naar Instellingen en vervolgens onderaan naar Apps.

2. Scroll door de lijst met alle apps en klik op de HelloFresh-app.

3. Kies in het volgende menu voor berichtgeving.

4. Kies nu voor sta berichtgeving toe om alle push-berichten uit te schakelen.

Uitschakelen van push-berichten voor Android

1. Ga naar Instellingen en vervolgens naar Apps.

2. Scroll door de lijst met alle apps en klik op de HelloFresh-app.

3. Klik op Meldingen uitschakelen.

Ik heb een andere vraag of opmerking.
Voor overige vragen kun je contact opnemen met onze klantenservice via klantenservice@hellofresh.nl of bel ons op het telefoonnummer 020-7602014.
Ik heb een vraag over mijn DinnerParty
Voor vragen kun je contact opnemen met onze DinnerParty servicedesk via dinnerparties@hellofresh.nl Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met jou op.